Activiteiten ouderraad

Wat doet de ouderraad van het Galjoen?

De Vaderspeldag traditie wordt al jaren in ere gehouden door een enthousiaste groep Galjoen vaders. In april/mei organiseren zij op een leuke buitenlocatie activiteiten als zeephelling, speurtocht door een duinpan, klimmen op een enorme strandbal, vliegeren op het strand met serieuze vliegers! Vast onderdeel is het touwtrekken “kinderen tegen papa’s”. De organisatie geeft mooi-weer-garantie, en deze activiteit is uiteraard voor kinderen en vaders only!

Op de Dag van de Leraar worden de leden van het Galjoenteam in het zonnetje gezet. De ouderraad zorgt voor een leuke attentie voor alle leerkrachten.

Het Sinterklaasfeest is natuurlijk elk jaar een groot en spannend feest voor de Galjoeners, waarvoor de voorbereidingen al vroeg van start gaan. De ouderraad ondersteunt de Sint en het Galjoenteam bij de organisatie. Daarbij wordt op het sinterklaasfeest gezorgd voor lekkernijen in alle klassen, een financiële bijdrage voor de cadeautjes in de schatkamer (onderbouw), klassencadeau's voor heel de school en wordt de zak van Rommelpiet gevuld met rond de 300 schoentraktaties!

Kerstfeest

Het kerstfeest is op Het Galjoen altijd een bijzondere en sfeervolle gebeurtenis. De OR-leden verlenen hand- en spandiensten in de ‘keuken’ en serveren warme glühwein en chocolademelk voor de ouders. Ook wordt werk gemaakt van feestelijke aankleding van dit evenement. Hiermee is het voor de kinderen, het team èn de ouders een vrolijk evenement.

Voor het jaarlijkse Lenteontbijt maken de kinderen een ontbijtje voor een klasgenootje. Ze nemen het ontbijtje mee naar school in een zelf versierde doos.  De ouderraad helpt het team om te zorgen dat de tafels feestelijk gedekt zijn, de (gebaks)dozen besteld worden en dat er genoeg helpende handen zijn.

De jaarlijkse Sport&Speldag op de sportvelden van SV Den Hoorn draait op de inzet van hulpouders. De ouderraad ondersteunt en zorgt voor een ijzige tractatie, om de verhitte sporters te koelen!

Ieder jaar organiseert de OR een Pretdag, die een verrassing is voor alle leerkrachten en kinderen. Deze dag is gevuld met leuke activiteiten en een ‘huldiging’ van alle leerkrachten. De dag wordt begeleid door hulpouders en eventueel kinderen van groep 8. De ouderraad regelt de activiteiten, een traktaties voor alle kinderen en de coördinatie van de benodigde hulpouders.

Het Galjoenjaar wordt traditioneel afgesloten met het Zomerfeest, bij voorkeur op een zonnig schoolplein. De Ouderraad kleedt het plein vrolijk aan en plaatst een partytent met (buffet)tafels. En dan zijn het de ouders, leerlingen en leerkrachten die, met hun eigen meegebrachte hapjes en drankjes, het feest maken! Het feest wordt afgesloten met een ijsje voor alle kinderen.

Gedurende het jaar zorgt de ouderraad ook voor attenties bij lief en leed momenten van de teamleden. Een bloemetje, rompertje voor  een baby of een fruitmand als een gebaar van waardering voor onze toppers van Het Galjoen.

Tijdens de thema-avonden en de open dag zijn de leden van de ouderraad altijd aanwezig. Zij verzorgen de drankjes en hapjes en zijn daarnaast een aanspreekpunt voor ouders.

Wilt u meehelpen in de Ouderraad, dan kunt u één van ons aanspreken op het schoolplein of een bericht sturen naar: ouderraadgaljoen@gmail.com. Enthousiaste ouders (in het bijzonder vaders) zijn altijd welkom!

Bewaren