Meehelpen met activiteiten

Veel ouders vinden het leuk om mee te helpen bij de activiteiten op school. Het is gezellig om samen met andere ouders en met de kinderen een feestje te bouwen. En om eerlijk te zijn: zonder uw hulp kunnen we het niet doen. Aarzel dus niet en geef u op! Vul het formulier hieronder in en laat ons weten waarbij u wilt meehelpen.

Toelichting op de activiteiten

Leuk dat je interesse hebt om mee te helpen! Hieronder staan de verschillende activiteiten.

Sinterklaasfeest - maandag 4 december 2023

Sinterklaas komt op bezoek in de klassen van de OB en MB. De leerlingen mogen een cadeau uitzoeken in "De Schatkamer".

Voorbereiding: o.a. inkopen lekkers, afspraken maken met Sint en Pieten, draaiboek (± 3 uur in november)

Op de dag zelf: o.a. helpen in de Schatkamer en bij de Sint en Pieten, foto's maken, klaarzetten schatkamer en opruimen na afloop (8:00 - 14:00 uur)

Kerstdiner - donderdag 21 december 2023

Het kerstdiner.

Voorbereiding: inhoud bedenken (± 2-4 uur in okt/nov/dec - hangt af van wat er wordt bedacht)

Op de dag zelf: de leuke activiteit organiseren/uitvoeren (± 1-2 uur)

Lenteontbijt - donderdag 28 maart 2024

Alle leerlingen maken ontbijtjes voor elkaar in een versierde doos en dit wordt samen in de klas opgegeten.

Voorbereiding: dozen regelen, uitleg maken, extraatjes kopen, klaarzetten/uitdelen (± 2 uur)

Op de dag zelf: weinig (misschien helpen, foto's maken)

Sport & Speldag ("Koningsspelen") - vrijdag 26 april 2024

Alle leerlingen gaan de hele dag sporten en spellen doen, op de sportvelden (MB, BB) en op school (OB)

Voorbereiding: geen (doen de leraren)

Op de dag zelf: helpen bij klaarzetten spellen, limonade en ijsjes uitdelen, koffie en thee voor hulpouders, opruimen (8.00-14.00 uur - kan ook halve dag)

(Wilt u helpen bij de spellen? hiervoor komt apart een oproep in Social Schools)

Vaderspeldag (april/mei)

Op een leuke buitenlocatie activiteiten als zeephelling, speurtocht door een duinpan, klimmen op een enorme strandbal, vliegeren op het strand met serieuze vliegers! Vast onderdeel is het touwtrekken “kinderen tegen papa’s”. De activiteit is uiteraard voor kinderen en vaders only!

Voorbereiding: locatie bepalen, spellen bedenken en regelen (in maart-april 2-3 keer bij elkaar komen)

Op de dag zelf: klaarzetten, helpen bij de spellen, limonade, koffie/thee uitdelen, opruimen (ca. 8:00-14:00 uur)

Wat hebben we nodig: 2 vaders die willen helpen bij voorbereidingen, ± 10 vaders die op de dag zelf willen helpen.

Avondvierdaagse (maandag 27 mei t/m vrijdag 31 mei 2024)

Op vier avonden in een week een route van 5 of 10 kilometer lopen in Delft en omgeving, samen met de leerlingen van de andere scholen in Delft en Den Hoorn.

Voorbereiding: inschrijvingen regelen, inkopen doen (± 2-3 uur in mei)

Op de avonden zelf: verzamelpunt, koekjes en ijsjes uitdelen, medailles uitdelen (1 of 2 avonden)

Wat hebben we nodig: 1 ouder die wil helpen met voorbereidingen, 4-6 ouders die in de week zelf willen helpen op 1 of 2 avonden (2 per avond).

Pretdag woensdag 14 februari 2024

Een hele dag spelletjes en festiviteiten voor alle leerlingen, feestje voor de leraren.

Voorbereiding: leuke spellen/activiteit bedenken en regelen (in januari 1x bij elkaar komen, in april-mei nog 1 of 2 keer)

Op de dag zelf: klaarzetten, helpen bij de spellen, limonade, koffie/thee uitdelen, opruimen (8:00-14:00 uur)

Zomerfeest (juni 2024)

Feestje voor de ouders en leerlingen en leraren – bijvoorbeeld met z'n allen picknicken op het schoolplein, iedereen neemt wat lekkers mee.

Voorbereiding: thema bedenken, activiteiten en aankleding regelen (met versiercommissie), inkopen (±2x een uurtje)

Op de avond zelf: helpen met aankleding, activiteiten, opruimen (samen met ouders)

Uw gegevens worden alleen door ons gebruikt voor het organiseren van activiteiten. Ze worden opgeslagen op onze Google Drive, alleen toegankelijk voor leden van de ouderraad. We delen de gegevens niet met anderen.

Invoer:

Voornaam *
Achternaam *
Naam van kind
Basisgroep
Ja! Ik wil wel helpen bij: *
Sinterklaasfeest
Kerstviering
Lenteontbijt
Sport & Speldag ("Koningsspelen")
Vaderspeldag
Avondvierdaagse